TECHNIKA 3/2018

TECHNIKA 3/2018

TOP

4 Foto čísla: Ford Mustang je i s novou emisní homologací poslední chlapské auto. Nejen díky svému vzhledu, ale i technice.

6 Technické novinky: Snížení emisí technologií Bosch, nová Toyota Corolla, snížený výkon opelů, litrový tříválec Fiat, nové palivové články.

8 Dopady nových emisních systémů: Věci jsou jinak, než mnozí čekají, diesely pokračují bez omezení.

12 Budoucí stupně normy Euro 6: K homologačním předpisům přibývají stále nové povinnosti, někdy až absurdní.

TECHNIKA

14 Srovnání: Škoda Fabia 1.0 TSI s filtrem OPF a bez něj: Zmodernizovaná fabia přinesla mimo jiné standardní montáž benzinového filtru pevných částic. Srovnali jsme ji se starším modelem.

20 Srovnání: Vliv filtru pevných částic GPF na dynamiku motoru Kia 1.0 T-GDI. Odměřili jsme celkem tři modely Kie.

22 Nový motor Kia 1.6 CRDi: Nový ceed přináší velmi pokrokový a zbrusu nový diesel s hliníkovým blokem.

24 Srovnání: Uškodily přísnější emise víc dieselovému, nebo benzinovému peugeotu? Nejvýkonnější 2.0 BlueHDI proti 1.6 PureTech.

26 Srovnání: Ford Mustang 5.0 Ti-VCT proti 2.3 EcoBoost. Aneb V8 „atmo“ proti R4 Turbo.

30 Reportáž: 5189 km se Škodou Superb za tři dny. V unikátním testu jsme prověřili poslední variantu 2.0 TDI v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG.

38 Nový motor Ford 1.0 EcoBoost: Litrový tříválec si také říká EcoBoost, ve skutečnosti je kompletně nový. Samozřejmě s filtrem.

40 Test: Ford Focus IV. Nová generace fordu kompaktní třídy je vpravdě revoluční.

42 Test: Mercedes-Benz CLS 400d: Minulý rok jsme se nad šestiválcovým dieselem OM 656 rozplývali. Snížily jeho dynamiku přísnější emise?

44 Test: Mercedes-Benz A 180d: Ve čtvrté generaci malého mercedesu poprvé přijíždí motor, který budeme potkávat i v renaultech a daciích.

46 Test: Opel Insignia 2.0 CDTi Biturbo: Benzinový dvoulitr neprošel novým měřením emisí. Nejsilnějším motorem pro insignii je diesel.

48 Test: Mazda 6 2.5 Skyactiv: Mazda v době malých turbomotorů stále sází na poctivý objem, vysokou kompresi a zvládá to bez filtru pevných částic.

52 Test: Ford EcoSport 1.5 EcoBlue: Ford vyrobil diesel, který se obejde bez vstřikování močoviny. Odspodu moc netáhne.

54 Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC: Honda byla léta proslulá zážehovými motory. Diesel dokázala protlačit přes WLTP bez AdBlue a ústupků z pružnosti.

56 Test: VW Polo 1.0 TGI: Je v době antidieselové hysterie řešením zemní plyn. Hoří čistě, ale co praktická stránka věci?

HISTORIE

58 Škoda ŠL/ŠD 11: Autobus s motorem uprostřed, o kterém se vyprávějí hotové legendy. Které z nich mají pravdivý základ?

DOKTOR MOTOR

62 Kia Cee´d 1.6 CRDi po 349 100 km: Auto, o kterém mnozí nemají valné mínění, je tajný tip na spolehlivou ojetinu za málo peněz.


Objednat tištěné vydání přes SMS

Pošlete SMS s Vaší adresou na číslo 90211 a my Vám výtisk doručíme přímo do schránky
SM1803 mezera JMÉNO mezera PŘÍJMENÍ mezera ADRESA mezera MĚSTO mezera PSČCena každé přijaté SMS je 39 Kč vč. DPH (cena zahrnuje poštovné a balné). Provozuje Czech News Center a.s., infolinka 296 363 199, ve všední dny 8-16 hod. mobil@cncenter.cz, www.platmobilem.cz

Doporučujeme

Computer

+ Dárek
dvouleté předplatné1780 Kč

Computer

+ Dárek
roční předplatné890 Kč

Computer

+ Dárek
půlroční předplatné 445 Kč

Auto TIP

+ Dárek
roční předplatné754 Kč

Svět motorů

+ Dárek
roční předplatné1170 Kč

Sport GÓÓÓL!

+ Dárek
roční předplatné450 Kč

Auto TIP klassik

+ Dárek
roční předplatné299 Kč

4FLEET

roční předplatné240 Kč

BLESK Bydlení

+ Dárek
roční předplatné264 Kč

AutoProfi

+ Dárek
roční předplatné374 Kč

For Men

+ Dárek
roční předplatné579 Kč

Reflex

13 vydání364 Kč

Reflex

+ Dárek
roční předplatné1650 Kč

Reflex

+ Dárek
půlroční předplatné 825 Kč

Reflex

+ Dárek
roční předplatné1650 Kč

E15

více variant od99 Kč

E15 Premium

roční předplatné495 Kč

E15 Premium 2017

E15 Premium - sbírková edice 2017549 Kč